www.marineworld.dk - Handelsbetingelser B2C

1. Generel information
Salg fra 
www.marineworld.dk sker af Sea-point marine equipment A/S, Stat-ene-vej 68, 5220 Odense SØ. CVR nr. 27197795. Hvis du oplever problemer med din bestilling på hjemmesiden eller ved øvrig brug af hjemmesiden, kontakt venligst vores kundeservice på:

E-mail: mail@marineworld.dk eller telefon: +45 66 12 55 68.

Kundeservice holder åbent mandag-torsdag 09.00-16.00 og fredag 09.00-14.00. Lørdag, søndag og helligdage lukket.
Bemærk venligst, at vi ikke kan tilbyde detailsalg fra adressen.

2. Indgåelse af aftale
En juridisk bindende aftale mellem dig og Marineworld er først indgået, når du modtager en ordrebekræftelse pr. e-mail. Indtil du modtager en ordrebekræftelse, er Marineworld berettiget til at annullere din ordre helt eller delvist, fx som følge af pris- og tekstfejl eller udsolgte varer, og hvis det sker, vil du naturligvis blive underrettet herom pr. e-mail.

Når du har afgivet en ordre på webshoppen, vil du automatisk modtage en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Denne e-mail er alene en elektronisk kvittering for, at vi har modtaget din ordre, og der er ikke på dette tidspunkt indgået en juridisk bindende aftale mellem dig og Marineworld.


3. Bestilling
Online-butikken er åben 24 timer i døgnet, men kan dog være lukket som følge af vedligeholdelse. Ordrer behandles og afsendes mandag-fredag. En bestilling som er afgivet på en offentlig fri- eller helligdag, vil blive behandlet den følgende hverdag.
Det er ikke muligt at bestille varer til afhentning. Marineworld.dk har ingen udstilling og intet detailsalg på adressen.

4. Betaling
Vi tilbyder følgende betalingsmuligheder: Dankort, Visa/Dankort, Visa Electron, Mastercard og MobilePay.

Betalingsprocedure
Når din ordre forlader vores varelager for at blive leveret, vil din betaling blive trukket på den valgte betalingstjeneste.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme. Pengene reserveres på dit kort eller konto indtil:

1) Vi trækker beløbet, når vi sender varen, eller
2) pengene frigives ifølge aftale med din kortudsteder. 

Du kan betale med følgende betalingskort:

VISA/Dankort med reservationstid på 30 dage.
Matercard med reservationstid på 30 dage.


Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder. 


Du kan også betale med bankoverførsel. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. 


Priser
Alle de anførte priser for varer, leveringsomkostninger og andre omkostninger er inklusive skatter, moms og afgifter.

Omkostninger vedrørende levering, fragt eller porto kan variere og lægges til for hver bestilling.

Valuta
Du kan betale i Danske kroner (DKK).


5. Levering
Vi sender kun til adresser i Danmark, og indtil videre ikke Grønland og Færøerne.

Vores varer sendes enten med GLS eller Danske Fragtmænd.
Du har valget imellem at få din ordre sendt til en pakkeshop, en erhvervsadresse eller til en Marineworldforhandler.

Leveringsbetingelser
Varer vil blive leveret på leveringsadressen, der angives ved bestillingen.

For visse varer gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.
Der leveres varer alle ugens hverdage. Varer der er på lager leveres 1-3 dage efter bestillingen. Hvis en vare viser sig at være udsolgt eller der sker en ændring i den oplyste leveringstid, vil kundeservice kontakte dig hurtigst muligt.

Bemærk venligst, at du bærer risikoen for varen efter levering er sket. Levering er sket, når varen er kommet i din besiddelse. Ser emballagen ud til at være skadet, bør du afvise at modtage varen.

Separate leveringer
Består din bestilling af flere varer, forbeholder vi os retten til at foretage separate leveringer. Separate leveringer kan være nødvendige, hvis visse varer er forsinkede eller ikke er på lager på bestillingstidspunktet eller såfremt de pågældende varer lagerføres på og afsendes fra forskellige adresser. Du vil ikke blive opkrævet ekstra leveringsomkostninger ved separate leveringer.

Afhentning af varer
Det er ikke muligt at afhente varer på adressen. Marineworld.dk har ingen udstilling og intet detailsalg på adressen.

Fragtpriser
Afhentning ved forhandler kr. 39,00
GLS uden omdeling kr. 49,00
GLS med omdeling kr. 79,00
GLS erhvervsomdeling kr. 49,00

Fri fragt ved køb over Kr. 800,00
Returlabel pris: Kr. 65,00

Nogle varer i sortimentet er enten meget tunge, farligt gods eller voluminøse. Disse varer vil som hovedregel
koste kr. 169,00 i fragt. Bemærk, at der ikke er fri fragtgrænse på disse varer. Fragtpriser til Bornholm, ikke
brofaste øer, ordrer på over 50 kg. eller flere paller, vil altid blive afregnet individuelt. Kundeservice vil tage
kontakt og oplyse om fragtprisen.


6. Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare og fra du har meddelt os om din fortrydelse har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til mail@marineworld.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen her.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du kan evt. købe en returlabel 
her. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Særligt lange varer, f.eks. årer, særligt tunge varer, f.eks. kæde eller særligt skrøbelige varer, f.eks. komfurer. Det gælder også farligt gods, f.eks. imprægneringsvæske. 

Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste: Kr. 1.500,-. Udgifter til returnering af kajakker kan blive større.


Returvarer sendes til:

Marineworld
Stat-ene-vej 68
5220 Odense SØ

Vi anbefaler, at du gemmer postkvitteringen som bevis for, at du har afleveret pakken til posten/transportøren. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varernes værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varernes art, egenskaber og den måde, de fungerer på.

Hvis du har taget varen i brug ud over hvad der er nødvendigt for at konstatere varens art, egenskaber og den måde den fungerer på, forbeholder vi os retten til, efter en konkret vurdering i hvert tilfælde, at reducere tilbagebetalingen eller lade tilbagebetalingen helt bortfalde. Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Dokumentation for dit køb samt fortrydelsesformular
Du kan udskrive en fortrydelsesformular 
her.
Du bedes vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Derudover vil det lette ekspeditionen, såfremt du vedlægger en udfyldt returformular.


Tilbagebetaling
Du kan ikke få tilbagebetalt ekstra omkostninger forbundet med levering, hvis du udtrykkeligt har valgt en anden leveringsform end den mindst bekostelige standardlevering, som marineworld.dk har tilbudt dig. Beløbet vil altid blive overført til det betalingskort, du brugte ved købet.
Du vil dog senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen få tilbageført købsbeløbet.

Vi foretager en vurdering af varens eventuelle værdiforringelse, når vi har modtaget varen.
Du kan miste dit købsbeløb ved retur, helt eller delvist. Det hvis varens værdi er forringet, fordi:

 - Du reelt har taget varen i brug

 - Den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den

 - Du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på

 - Du har fjernet prismærker, tags, infoskilte m.m.

 - Manglende eller ødelagt emballage

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Uafhentede pakker
Hvis vi modtager en pakke som ikke er blevet afhentet hos dit valgte udleveringssted forbeholder vi os retten til at debitere dig for de reelle omkostninger som vi bliver pålagt af fragtselskaber ved en sådan retur.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Produkter tilvirket specielt til dig.
[MTB1] Hvis du forinden har accepteret at udførelsen sættes i gang ved levering af digitalt indhold, f.eks. computerprogrammer, apps, spil, musik, film mv., som ikke leveres fysisk på f.eks. CD eller DVD, mistes fortrydelsesretten.

7. Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret, såfremt varen lider af en mangel, jf. Købeloven. Varen skal lide af en mangel og denne skal ikke være opstået som følge af fejlagtigt brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Du skal altid reklamere inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Du kan reklamere ved at kontakte kundeservice på mail@marineworld.dk. Når du kontakter kundeservice skal du oplyse ordrenummeret, eventuelt varenummer, og beskrive, hvad der er galt med varen. Du må også meget gerne vedhæfte billede af varen der så vidt det er muligt viser defekten.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger til at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og husk at få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vi modtager dem. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer. Du kan ved returneringen bruge vores Reklamationsformular.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker uden omdeling eller sendt pr. efterkrav. Du kan udskrive en reklamationsformular 
her.

8. Persondatapolitik
[MTB2] For at du kan indgå en aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger om dig: Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse. Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med dit samtykke og med det formål at kunne levere varen til dig. Vi benytter også dine oplysninger i forbindelse med markedsføring og konkurrencer såfremt du er tilmeldt vores nyhedsbrev og har givet samtykke hertil. Personoplysningerne registreres hos Sea-point marine equipment A/S og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. Hvis du vælger at afhente dine varer hos en af vores fysiske butikker deles dine oplysninger med den butik du har valgt. Oplysningerne deles kun med det formål, at butikken kan kontakte dig vedrørende information om din ordre. Ligeledes deles dine oplysninger med eksterne distributører (GLS og Danske Fragtmænd), så de kan levere din ordre til den ønskede destination.

Ved mistanke om svindel kan vi i nogle tilfælde være nødt til at efterforske sagen og vil i sådan en situation benytte os af dine oplysninger.

Som registreret hos Sea-point marine equipment A/S, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til marineworld.dk via e-mail mail@marineworld.dk
Når du bruger vores website benytter vi cookies. En cookie er en tekstfil, der gemmes på din enhed for at forbedre din brugeroplevelse (huske log-in, hvis der er produkter i kurven m.m.). Hvis du ønsker at fjerne cookies kan du gøre det via indstillingerne i din webbrowser. Vær opmærksom på at det kan påvirke funktionaliteten af vores website, hvis du fravælger cookies.

 9. Andre forhold
Opdatering af hjemmesiden
Vi gør vores bedste for at opdatere hjemmesiden samt sikre, at priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne er korrekte. Fejl i priser, tilbud, beskrivelser og andre oplysninger om varerne samt stavefejl kan dog opstå og nogle gange opdager vi, at prisen for en vare er angivet forkert. Opdager vi en fejl i prisen for en vare du har bestilt på hjemmesiden, vil vi give dig besked hurtigst muligt. Under disse omstændigheder vil vi underrette dig om den korrekte pris for varen og give dig mulighed for at købe varen til den korrekte pris. Er vi ikke er i stand til opnå kontakt med dig, vil vi benytte vores ret til ikke at acceptere dit tilbud.


Force Majeure
Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser eller manglende overholdelse af vores forpligtelser i henhold til betingelserne, hvis forsinkelsen eller den manglende opfyldelse skyldes
force majeure.


Ugyldighed
Såfremt en eller flere af betingelserne i nærværende Handelsbetingelser måtte blive erklæret helt eller delvist ugyldige, finder de øvrige bestemmelser fortsat anvendelse.


10. Klageadgang
Hvis du som kunde vil klage over dit køb, skal du kontakte Marineworlds kundeservice på mail@marineworld.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via 
Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens klageportal her - 
http://ec.europa.eu/odr  

Handelsbetingelserne er senest opdateret d.
07.08.2024

 

To top