Måler bådens hældning 25 gange i sekundet og regulerer automatisk hældningen i begge dimensioner. Reducerer stævnens rejsning i start øjeblikket og udjævner stævn bump under sejlads.
I nogle installationer kan der være behov for supplerende installationsdele, f.eks. adapterkabel til motorstyringen. Yderligere detaljerede oplysninger kan findes på Lencos hjemmeside: www.lencoautoglide.com
Lenco AutoGlide systemet forudsætter at båden i forvejen har installeret et Lenco Trim Tab system.
Kit beskrivelse:
12- og 24V kompatibelt
- Nem og hurtig installation
- Plug and Play forbindelser
- Vandtætte, solid state komponenter
- Hurtigt-reagerende system
- Indbygget neutral placering af trimplan
- Mulighed for installation til to betjeningspladser
- Båden skal have et Lenco trimtap sæt installeret
- Auto trim af båden til mest brændstof økonomiske position
- Beskærer tid til planing til det halve
- Mindsker rejsning af stævnen ved igangsætning
- Manuel betjening ved berøring af en knap
- Tilpasser sig automatisk ændrede betingelser af søen
- Aflæser SmartCraft, NMEA2000, og J1939 data
Systemets funktioner baseres på oplysninger fra gyro (indbygget), GPS, accellerometer og motorens omdrejningshastighed via CANBUS eller analog funktion. Systemet er fuldt automatisk, men kan tilsidesættes for manuel styring eller special styring ved valg af egne foretrukne indstillinger. Ved omdrejninger under 400 o/m og ved bak manøvrer er det automatiske system i dvale.
Ved start af sejlads har systemet til opgave at give den hurtigste og mest effektive overgang fra stilstand til planing ved automatisk at beregne og indstille trimplanene før accellerationen. De første 5 sekunder gearet er sat i fremad stilling indikerer for systemet, at det skal foretage en beregning af sø-forholdene. Giver beregningen til resultat at sø-forholdene vurderes rolige, vil trimplanene blive sat i maks. position. Efterhånden som bådens hastighed stiger og båden planer ud, bliver trimplanene gradvist trukket tilbage indtil båden opnår sin optimale planings vinkel. Vurderer systemet derimod, at sø-forholdene er urolige, bliver trimplanene trukket tilbage, for ikke at risikere at båden under accelleration sejler stævnen direkte ind i en bølge. Når båden er i fart og begynder at plane ud, vil systemet alene korrigere for bådens rulninger.
Under planing vil systemet automatisk korrigere trimplanene for at opnå den optimalt økonomiske og bløde planingssvinkel og samtidigt sikre at båden ikke ruller. Målingerne foretages 25 gange i sekundet og trimplanene korrigeres hvis bådens planingsvinkel afviger med blot en 1/8 grad i forhold den optimale planings vinkel.
Under hurtig opbremsning og hastighed under 5 knob vil trimtabs automatisk blive korrigeret til optimal indstilling baseret på søens beskaffenhed.
Under sving vil systemet registrere dette og sikre at båden drejer med den sædvanlige hældning og ikke forsøge at modarbejde denne. Derudover er der flere andre muligheder for at opfylde særlige ønsker til trimplanene.
Lenco Part # |
Indholds beskrivelse |
Ref nr. 288690 uden GPS/NMEA enkelt cylinder kit (antal i kit) |
Ref nr. 288694 med GPS/NMEA enkelt cylinder kit (antal i kit |
30254-001D |
Auto Glide Key Pad Control |
1 |
1 |
30255-001 |
Auto Glide Control Box - For Single Actuator Trim Tab System |
1 |
1 |
30248-001 |
Auto Glide Control Box Harness - For Single Actuator Trim Tab System |
1 |
1 |
30259-001D |
CAN bus # 1 NMEA 2000 CABLE - 2.5' (76.2 cm) |
1 |
1 |
30262-001D |
CAN bus # 2 GPS / NMEA 2000 Network Adapter Cable Assembly - 2.5' (76.2 cm) |
N/A |
1 |
30266-001 |
NMEA 2000 (16 CH) GPS Antenna Only |
N/A |
1 |
30267-001D |
Tee Connector Only |
N/A |
3 |
30268-001D |
Terminating Resistor - Female - 120 ohm |
N/A |
2 |
30268-002D |
Terminating Resistor - Male - 120 ohm |
N/A |
1 |
30281-001D |
Power Cable - NMEA 2000 Network - 2.5' (76.2 cm) |
N/A |
1 |
30140-001D |
Single Actuator Power Pigtail |
1 |
1 |